flipkart

Thursday, September 10, 2009

Tanda Hati Kita Kurang Bersih

Setiap hari rutin saya hanya mengadap laptop, bermain bola sepak di waktu petang dan menunaikan ibadah wajib. Waktu tidur jadi tak menentu, rehat saya juga tak menentu.
Tak lama lagi kita akan menyambut Syawal. Ini Ramadhan kali kedua saya sambut di kampung sebab Ramadhan yang lepas saya sambut sengsorang di KK, 11 tahun lepas. Terlebih dahulu saya minta maaf banyak-banyak jika ada apa-apa yang saya tulis kat blog iMotivasi.com ni menyingggung hati Anda, membuat Anda terasa atau membuat anda kurang senang.
Dalam kesempatan ni saya meminta maaf pada kawan-kawan yang mengenali saya, mana tahu ada perbuatan saya, kata-kata saya menyinggung perasaan, mengguris atau menghiris.
Kekadang kita bergurau, kita tak tahu ada kata-kata yang berbaur sindiran, atau kiasan. Kekadang kita hepi, kita cenderung untuk merendah-rendahkan orang lain, menjadikan dirinya bahan jenaka. Kita tak sedar semua tu.
Kita meminta maaf biar selalu, bukan time raya saja.
Kita memberi maaf juga biar lebih dari sekadar selalu.
Kemaafan yang lahir dari hati yang ikhlas, membuat hati bersih lantas menjadikan kita orang yang sentiasa bersemangat.
Andai kata kita kurang bersemangat, itu tandanya hati kita kurang bersih, maybe ada kesalahan orang lain yang kita susah nak maafkan.



source: iMotivasi

No comments:

Post a Comment