flipkart

Wednesday, July 1, 2009

Balik kampung Selangor ...

Kampung Selangor

Hari ahad lepas aku dan abg balik kejap jenguk mak...tapi x tido sana..aku nak tido sana..abg kata x yah sbb dia tunggu kawan dia kol n abg ade meeting ngn dia..jadi kami x le tido kampung...kakak ipar aku kak baiyah pun balik gak dengan famili dia..jadi ramai la..meriah sikit..abg cakap kak baiyah minta aku wat kek..so balik keje aku n abg pun pi la beli bahan2 utk wat kek. So i decided to make carrot cheese cake..ermm ok la kot ye..tapi ikut org jugak if yg x biasa mkn susah sikit la bab2 cheese ni..apa pun alhamdullillah...anak2 sedara leh makan... ni nak tepek sikit gambo cis kek aku..tadaa..
Carrot Cheese Cake

beria2 aku mendecokan kek tu..cik abg aku yg tersayang tolong pusingkan supaya senang aku nak mendeco...hahaha..dia tolong je..tapi dia x makan..aku pun tak makan...sbb aku dah konyang dah.

Apa pun aku mmg suka balik kampung...suasana kampung memang memikat hati aku...gamaknya aku ni teringat kampung penang kot..huhu..
tambah2 plak la ni musim durian..huwaaa huwaa..cuti plak kena beku..sbb PM nak datang..jadi bizi la kitaorang sumua...

Bab Michael Jackson meninggal..aku pun tumpang sedih jugak...hujung2 life dia mcm complicated sikit...aku harap dia meninggal dlm keadaan beragama Islam..sedihnya tgk anak-anak dia...

The Mines

Balik keje aritu aku asyik dok teringat nak makan sushi la, dorayaki la, tempura la..sampai rasa terliur2 dlm keta..ermm cik abg aku ketawa berdekah2 tgk kelakuan aku..pastu seperti biasa cik abg akan kat "ok2 lah jom kita pi makan.." hihi aku tau dah mesti nak punya...tapi kan aku tau la tekak husband aku nih..mana leh mkn makanan pelik2 sure mesti nak terkeluar balik punya. Last aku tarik dia masuk gak kat kedai yg ada japanese food..dan inilah yg aku order

Japanese Food

dan seperti biasa cik abg aku tetap pesan makanan yg biasa dia makan walaupun masuk restoran jepun..hihi..apa lagi mi kari la..

Mi Kari

tapi lebih memeranjatkan cik abg beria2 mkn ikan salomon (betul ke spelling aku nih) aku..risau gak aku..kang dia muntahnya dlm kedai tu x pasal2..tapi dia ok jer mkn smoke salomon tu..sampai umah aku pulak yg terasa loya because of that fish...pelik betul..

No comments:

Post a Comment