flipkart

Tuesday, October 19, 2010

Lama aku tak menaip ....

Haha..lama sungguh la aku tak menaip kat blog aku nih..mana taknya depan belakang kiri kanan asyik IGEM jer...sampai tak menafas aku dibuatnya...terasa lega gilo program tu dah lepas dah pun..macam-macam la pengalaman yg aku amik dari awal hingga akhir program. Byk la pengajaran yg aku dapat tentang kehidupan ini. Wajah-wajah manusia yg pelbagai yg perlu aku pelajari dan fahami untuk meneruskan kehidupanku ini. Kesimpulan yg aku boleh buat, kejujuran dan keihklasan dalam diri, belum cukup untuk aku harungi lautan yg dalam. Tapi element itulah juga yg aku pegang dan teguh dalam diri aku..

Aku memberi 100% mental & fizikal aku untuk melaksanakan IGEM nih. Sampaikan life aku terasa yg teramat la sibuk. Sebelum aku lelapkan mata pun aku masih memikirkan ada apa keja lagi yg aku x setel dan perlu disetelkan. Family dah aku letak ke ranking yg kedua dah time tu...hari-hari aku rasa masa yg aku lalui singkat dan tak cukup masa. dan hari-hari jugaklah abg aku kena tunggu dalam kereta diluar office tu...dari pagi lepas aku sarapan pagi dalam bilik aku sampai ke masa terakhir aku nak balik, aku masih lagi pulun keja-keja yg tak setel, lepas tu bergegas masuk keta balik, Kadang tu ada juga riak wajah abg mcm nak marah aku tapi tak sampai hati, aku sembg2 ngn abg sampai umah mandi solat makan iron baju semua n terus tido...bangun pagi aku rasa mcm tak ada tulang belakang. . tapi aku rasa kesian la pulak pada cik abg aku. Nasib baik la cik abg aku seorang yg amat memahami diriku ini. Tak pernah pun dia nak marah-marah or berkasar dengan aku tak tentu pasal.. Terima kasih ye abg..Lepas ni tak nak buat mcm tu lagi..Ada org cakap kerja is kerja, family is family..mudah untuk cakap tapi nak melaksanakan mmg susah.

Banyak benda yang buat aku hilang sabar dan hilang akal dalam menjalankan program ni. Kadang-kadang dimalukan sehingga tak tau lagi nak letak muka kat mana. Tapi kadang-kadang happy-happy je menjalankan kerja. Adakalanya diperbodohkan macam tak pernah sekolah. Ada ketikanya diperbudak-budakkan. Tapi tu semua aku telan dalam jauh ke kerongkong aku. Aku buat jugak kerja aku, aku redah je, aku buat dono je, sampai siap, aku lantakkan ja apa org nak cakap..orang bleh cakap ja..aku yg nak buat keja-keja tu semua..so what..perbuatan cakap dan buat ialah benda yang berbeza. Bila kemarahan aku tak dapt dikawal aku cepat2 ke surau, ambil wuduk dan solat...pastu diri aku stabil balik...pastu aku sambung tugas aku.

Alhamdullilah program dah pun habis...aku cuti 2 hari engkau..amik.. konon mcm cover la balik penat tu. Tapak kaki aku mcm nak pecah..nak jalan pun sakit..balik dari program lepas mandi abg sapu minyak belakang aku...dan seperti biasa abg akan buat reflexology kat aku...mana taknya nak jalan pun dah tak boleh..kaki bengkak. Abg cakap sunyinya bila aku tak ada...dia cakap dia rindu kat aku...kesian kat abg...Aku cerita kat abg dari A-Z kisah-kisah aku di program tu. Abg cakap jadikan sebagai pengajaran dan pengalaman apa yg dah berlaku tu...

No comments:

Post a Comment