flipkart

Thursday, January 14, 2010

Tiram lagi...


Ha ha..ni pasal tiram lagi..aritu dah cerita tiram...kali ni tiram yg dah kami bukak...kami katoq (ketuk) tiram ni masa kat umah penang sana nun...jadi bawak balik KL yg dah dibuka. Meh la tengok rupa tiram yg dah dibuka...tiram ni pun dah selesai dah..hikhik..Macam2 cara masakan tiram nih..ikut suka hati kitalah nak masak style apa. Tapi kalu dah biasa makan mentah..ermmm masak punya dah x best...
famili aku memang dah biasa dengan makanan nih..Ayah aku la yg bersusah payah cari tiram ni di laut dengan dikjan..tengkiu ayah..aku tau la bukan senang nak amik tiram nih...selain tiram ayah juga bawa balik ketam dan siput hijau (siput yg dok dlm pasir) siput hijau aku terlupa nak makan...kerang, siput sudu, kepah habis rakyat-rakyat jelata yg makan..first rebus pun aku tak sempat nak makan, second rebus pun sekelip mata lesap..huhu...x pa lain kali aku yg akan bersila dulu makan siput2 tu...hihih.

ketam & siput hijau...

No comments:

Post a Comment